De afgelopen tijd heeft bestellen via internet een enorme vlucht genomen. In de tijd van de pandemie kon de economie door draaien dankzij de vele webwinkels die er zijn. Mensen maakten daar dankbaar gebruik van. Het heeft het consumentengedrag verandert. Mensen zijn gewend geraakt aan online bestellen en ervaren het gemak van kopen uit je luie stoel. Al die bestellingen moeten steeds sneller bij de klanten bezorgd worden en in goede staat uit de verpakking komen. Door de grote hoeveelheid pakketten die inmiddels dagelijks door Nederland verspreid worden, worden verpakkingen steeds belangrijker. Want als de verpakking niet stevig genoeg is, kan dat vervelende gevolgen hebben voor de bezorger, de klant en natuurlijk voor jou als leverancier. Investeren in goede dozen loont en in dit artikel lees je waarom.
Minder breuk in de verpakkingen
Als de producten die je verstuurt in verkeerde verpakkingen gedaan worden is de kans op breuk en beschadiging groot. Het is net als met een goedkope verhuisdoos. Die lijkt een mooi koopje, maar als het servies dat je geërfd hebt van je Oma door de bodem zakt en op de grond valt baal je van je aankoop. Dat gevoel bespaar jij je klanten door hun dierbare bestellingen stevig te verpakken. Zo voorkom je onnodige teleurstelling en producten die je opnieuw moet verzenden. Dat scheelt de ontvanger een hoop frustratie en jou een hoop geld. Want opnieuw een product versturen betekent opnieuw het product aanbieden zonder het in rekening te kunnen brengen, een nieuwe verpakking en opnieuw verzendkosten.
Efficiënte bezorging
Met verpakkingen die goed in vorm blijven en stevig zijn maak je het vervoer en de bezorging van de dozen een stuk efficiënter. Consumenten verwachten steeds snellere levering van hun bestellingen. Vandaag besteld, morgen in huis wordt steeds vaker vervangen door vandaag besteld, vandaag in huis. Dat heeft als gevolg dat de levering nog sneller geregeld moet zijn en dat er vaak minder voorzichtig met een pakketje wordt omgegaan. Met een stevig verpakking hoef jij je geen zorgen te maken over postorderbedrijven die de bestelling vliegensvlug naar de klant brengen en gooien met pakketten.
Minder klachten met stevige verpakkingen
De meeste klachten van klanten gaan over bezorging die niet goed verloopt en pakketten die in gehavende staat bij mensen afgeleverd worden. Met de juiste verpakkingen, dus de juiste verzenddoos kopen, heb je daar geen last meer van en zorg je voor minder klachten en tevreden klanten. Verder laat je zien dat je een professioneel bedrijf bent dat zorg besteed aan zowel de producten die je levert als de verpakking waarin je de producten bij je klanten brengt.
Betere reviews
In de marketingwereld is het een bekend gegeven dat mensen die ontevreden zijn eerder een (slechte) review plaatsen dan mensen die tevreden zijn. We weten allemaal dat reviews je kunnen maken of breken. Door je producten in stevige verpakkingen bij je klanten te bezorgen voorkom je slechte reviews over breuk. Daarnaast stimuleer je enthousiaste reviews dat niet alleen de producten fijn zijn, maar dat ook de bezorging heel soepel verloopt.