Hoe stel je een BHV plan op?
Het opstellen van een BHV plan, hoe gaat dat in zijn werk? Het is voor ieder bedrijf enorm belangrijk om een goed plan te hebben die kan worden gebruikt in geval van nood. Iedereen in het bedrijf moet zijn of haar taak weten zodat een eventuele evacuatie goed kan verlopen. Bij het opstellen van een BHV plan moet je met veel aspecten rekening houden. Dit kan ervoor zorgen dat je bepaalde zaken over het hoofd ziet of niet goed weet hoe je dit zo goed mogelijk in moet vullen. Voor hulp bij het opstellen van een BHV plan kun je bij G4S Safety Solutions terecht.
In het eerste geval zal er een scan plaatsvinden waarbij alles wordt gecontroleerd. Voldoen de bedrijfshulpverlening en het brandveiligheidsniveau aan de gestelde normen? Vooral bij bedrijven waar een hoger risico op brand is, is een goed BHV plan zeer belangrijk. Ook dan is een goede adviseur van G4S aan te raden. De inventarisatie van G4S brengt de huidige situatie van BHV binnen een bedrijf in kaart. Het gaat niet alleen om de aanwezigheid van blusmiddelen en EHBO middelen, maar ook vluchtmogelijkheden, het aantal bedrijfshulpverleners en het ontruimingsplan. Na de inventarisatie kan met de hulp van G4S een nieuw plan worden opgezet.
Eerste hulp bij BHV plan opzetten
De scan die vooraf plaatsvindt heeft als bedoeling om mogelijke gaten in de bedrijfsveiligheid te dichten. De bevindingen van de adviseurs krijg je als bedrijf toegestuurd; maar daarbij ook advies op maat om veranderingen door te voeren. Zo kun je ook een nieuw BHV plan opstellen met de hulp van een adviseur. Op deze manier ontwikkel je een duidelijk plan en een heldere procedure in het geval van een calamiteit. Waarborg de veiligheid van het hele bedrijf met een goed BHV plan.