Het is altijd moeilijk om de concurrentie voor te blijven en al helemaal als er weinig mogelijkheden zijn om de concurrentie aan te gaan. Je kan het altijd op een prijzenoorlog gooien, maar daar worden jullie beiden slechter van en het zou betekenen dat jouw product niet wordt gekocht door kwaliteit of het merk, maar om de prijs. Het is dan slim om te investeren in zoekmachine optimalisatie. Op die manier maak je het logischer voor jezelf om een goed resultaat neer te zetten. Wij verwachten ook wel dat er meer bedrijven zijn die met ons aan de slag willen gaan. De producten die wij aangeleverd krijgen worden ook steeds interessanter.
Verhoog jouw vindbaarheid
Het enige waar jij aan zou moeten denken is het vergroten van jouw vindbaarheid. Zoekmachine optimalisatie is wel echt de sleutel in dit geval. Meer mensen die jou kunnen vinden betekent automatisch meer verkopen, dit is vooral het geval als je een goed product hebt en een goed voorkomen. Wij verwachten dus ook dat de bedrijven die zich volledig inzetten op het vergroten van de verkoop dat zij uiteindelijk niet kunnen tippen aan de bedrijven die volledig inzetten op de groei van vindbaarheid. De concurrentiestrijd wordt dus niet meer alleen op ure verkoopcijfers gewonnen.
Verkopen aan nieuwe klanten
Het is ook een goed idee om de nieuwe bezoekers van jouw website een cadeautje te geven. Zo kun je ze bijvoorbeeld een kortingscode geven zodat zij tegen een gereduceerd tarief producten of diensten bij jou kunnen afnemen. Hiervoor wordt het dus ook noodzakelijk dat er goed wordt gekeken naar andere mogelijkheden. Neem hiervoor alle tijd en bewaar dus ook de rust. Je hebt op die manier steeds meer marketingbureaus die samen met jou aan de slag kunnen gaan om jouw zoekmachine te optimaliseren. Wij zien hier dus ook wel meer succes in en verwachten ook dat dit goed geregeld kan worden.